Joga twarzy, czyli ćwiczenia przeciwzmarszczkowe

Joga to świetny sposób na poprawienie sprawności fizycznej, zniwelowanie dolegliwości związanych z siedzącym trybem życia i gwarancja świetnego samopoczucia. Joga dla twarzy to odmiana jogi, której głównym zadaniem jest zrelaksowanie napiętych mięśni mimicznych, ale też zniwelowanie zmarszczek i poprawa jędrności skóry.

Fitness twarzy – zamiast kwasu hialuronowego i botoksu

Z biegiem lat skóra traci elastyczność, pojawia się coraz więcej zmarszczek mimicznych, zniekształca się owal twarzy i opadają policzki. Można opóźnić ten proces nie tylko wklepując w skórę wysokiej jakości kremy odżywcze, ale dbając o wygląd “od środka”. Żadne kosmetyki i zabiegi nie poprawiają wyglądu naszych pośladków i łydek tak, jak odpowiednie ćwiczenie fizyczne – podobnie jest z mięśniami twarzy. A mamy ich ponad 50! Joga dla twarzy pomaga zwiększać wytrzymałość i zapobiega ich wiotczeniu, dzięki czemu stają się bardziej jędrne, a skóra, którą są pociągnięte, wygładza się. Fitness twarzy powinien być zatem naszą codzienną rutyną, podobnie jak aktywność fizyczna rozwijająca całe ciało.

Joga dla twarzy – Twój codzienny trening dla urody

Fitness twarzy przynosi pierwsze efekty już po 2-3 tygodniach regularnego ćwiczenia. Pamiętaj, że tak samo jak przy ćwiczeniach innych partii ciała, tutaj także powinnaś być cierpliwa i nie poddawać intensywnemu wysiłkowi mięśni twarzy dłużej, niż 50 minut dziennie. Przez pierwszych parę dni możesz odczuwać lekkie mrowienie, a nawet… zakwasy. Ważne jest, aby przed przystąpieniem do treningu zmyć makijaż i wklepać w skórę krem nawilżający lub oliwkę pielęgnacyjną, która odżywi cerę.

Fitness twarzy – ćwiczenia dla początkujących

Joga dla twarzy jest dość zabawna – stroimy miny i naciągamy skórę w różnych kierunkach. Warto ćwiczyć ją przed lustrem celem sprawdzania, czy prawidłowo wykonujemy trening. Jeśli jednak będzie nas to rozpraszać i powodować niekontrolowany śmiech – możemy z tego zrezygnować.

1. Popularna rybka – mięśnie policzków i okrężne ust
Weź głęboki wdech przez nos, jednocześnie wciągając do środka policzki tak, jak w zabawie w “rybkę”. Oboma dłońmi uciskaj miejsce tuż pod kośćmi policzkowymi i wypuszczaj powoli powietrze przez usta. Postaraj się na jednym wdechu wytrzymać jak najdłużej. Ćwiczenie powtórz 5 razy w ciągu dnia.

2. Mrowiący pocałunek – owal twarzy

Wciągnij policzki i wypchnij usta tak, jak do pocałunku. Dłonie zwiń w pięści (niezbyt mocno) i ściśnij usta po obu stronach. Wytrzymaj 20 sekund. Jeśli to ćwiczenie jest zbyt bolesne, poluzuj ucisk. Wykonaj rano i wieczorem.

3. Żegnajcie kurze łapki – zmarszczki wokół oczu i obrzęki powiek

Palec wskazujący i środkowy umieść nad okiem, serdeczny i mały poniżej oka. Podobnie postąp z drugą dłonią. Następnie otwierając możliwie najszerzej oczy ciągnij skórę nad oczami w górę, a pod oczami w dół, jakbyś chciała pomóc swoim oczom być “większymi”. Wytrzymaj 5 sekund i puść – w tym czasie możesz mrugnąć. Powtórz 5 razy rano i wieczorem. Po zakończonych ćwiczeniach zamknij oczy na kilkanaście sekund, aby się nawilżyły.

4. Mniej pulchna twarz – szczupłe policzki

Zaciśnij usta, jak w przysłowiu “zasznurowane usta”. Następnie otwartymi dłońmi unieś policzki w górę tak, aby zmniejszyć widoczność zmarszczek powstałych przy ustach. Oddychaj spokojnie przez nos.

5. Do widzenia drugi podbródku!

Dolną część żuchwy wypchnij do przodu tak, jakbyś chciała złapać lecącą kroplę wody. Wytrzymaj w napięciu 5 sekund i cofnij szczękę. Powtórz 5 razy rano i wieczorem.

6. Jasne spojrzenie – usuwanie lwiej zmarszczki

Przyłóż dwa złączone palce pionowo między brwiami. Następnie próbuj zmarszczyć brwi tak, aby je połączyć – palce powinny zostawać nieruchome. Powtórz 15 razy i odpocznij.

7. Nosek Kleopatry – brak zmarszczek na nosie

Wierzchnią stroną palca wskazującego podeprzyj czubek nosa tak, jakbyś chciała “zapobiec” kichnięciu. Podnoś palec w górę, aby stojąc na wprost można było zobaczyć Twoje dziurki od nosa. Następnie napinaj płatki nosa tak i puszczaj palec, wracając do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy i odpocznij.

Po skończonym treningu przemyj tonikiem twarz i nałóż swój ulubiony krem. Możesz też wypić małymi łyczkami szklankę wody.